Yleinen

Hei (iha)naiset! :)

08.09.2012, oosaajat

Nyt viiraa – ja pahasti 🙂 Muita kouluhommia (muka kiireellisempiĂ€) ois vino pino tuossa vieressĂ€, mutta ajattelin, ettĂ€ jotta saatais tĂ€mĂ€ Ooosa-ryhmĂ€työ alkuun, voisin/voisimme heitellĂ€ jotain ideoita.

TÀmÀn työnhÀn tuli kÀsitellÀ jotain osa-aluetta, joka jÀÀ mielestÀmme liian vÀhÀlle huomiolle OPS:ssa tai yleensÀkin kouluelÀmÀssÀ..ja teknologia oppimisympÀristönÀ ja -vÀlineenÀ tulisi myös ottaa huomioon.

MielestĂ€ni ryhmĂ€-, yhteistyö- ja sosiaalisista taidoista sekĂ€ niiden kehittĂ€misestĂ€ ja tĂ€rkeydestĂ€ kyllĂ€ puhutaan (ja kirjoitetaan) kauniita sanoja ja korulauseita, mutta niiden aktiivinen ja tarkoitushakuinen kehittĂ€minen jÀÀ mielestĂ€ni liian vĂ€hĂ€lle koulumaailmassa. Ja jos miettii sitĂ€, minkĂ€ “varjolla” niitĂ€ voisi kehittÀÀ, niin miltĂ€ kuulostaisi jokin luokan oma lehti/blogi/kotisivu? Se voisi ehkĂ€ olla vanhanaikaisen luokkalehtimĂ€inen, mutta ajan henkeen sĂ€hköisessĂ€ muodossa. Luokkalehti-teema olisi helppo integroida eri oppiaineisiin, koska “juttuja” lehteen voisi tehdĂ€ miltei aineessa kuin aineessa. Ja tosiaan..niitĂ€ juttuja tehtĂ€isiin etenkin pari- tai ryhmĂ€työskentelyn avulla, joitain toki yksinkin.

Eli miltÀ kuulostaa? Ja jos vaikuttaa hyvÀltÀ, mikÀ olisi hyvÀ kohdeluokka: 4. vai 5. luokka (vaatii nimittÀin jo jonkin verran teknistÀ osaamista tuollainen:)

Sitten vielĂ€ yks kyssĂ€ri tĂ€hĂ€n blogikĂ€ytĂ€ntöön liittyen: Onko tarkoitus, ettĂ€ me kaikki kirjotellaan tĂ€nne tĂ€llĂ€ samalla kĂ€yttĂ€jĂ€nimellĂ€ vai pitĂ€iskö meidĂ€t erotella jotenkin eri kĂ€yttĂ€jiksi? MinĂ€ kun en oikein tiedĂ€ nĂ€istĂ€ nykyajan ihmeistĂ€ 😛

Mutta siis tĂ€llaista tĂ€llĂ€ kertaa..palataan asiaan 🙂

Terveisin, Aija


Kommentointi on suljettu.